Pegasus Airlines, det tyrkiske lavprisselskab, lander på en lidet flatterende sjetteplads blandt verdens værste flyselskaber i 2024. Med en AirHelp-score på kun 4,73 ud af 10, afslører tallene en blandet oplevelse for passagererne.
Selskabet scorer 6,7 i punktlighed, men forsinkelser plager stadig kunderne. Kundetilfredshedsscoren på 7,3 lyder umiddelbart positiv, men undermineres af en katastrofal score på 0,2 i håndtering af erstatningskrav.
Passagerer beretter om store vanskeligheder med at få hjælp ved forsinkelser og aflysninger. Det tyder på, at Pegasus' lave priser kommer på bekostning af kundeservice og effektiv problemhåndtering.
En anelse bedre placeret på listen er Ajet, der er Turkish Airlines’ lavprisselskab. Ajet får en Airhelp score på 4.88.
SunExpress, der er ejet af Turkish Airlines og Lufthansa, og flyver mellem Europas storbyer og solkysten i Tyrkiet, scorer 5.87 på Airhelp.
Både Pegasus og Ajet flyver mellem København (CPH) og Sabiha Gökcen Airport (SAW), der modtager scores på henholdsvis 7.56 (CPH) og (SAW) 6.60.
Min personlige erfaring?
Tjae… der er stort set ingen (!) kundeservice - og den der er, er langsom og ubehjælpelig. Dyr kaffe ombord… men jeg kommer sikkert frem og tilbage… hvilket vel reelt ser egentligt er det væsentligste.
Hvad er din erfaring med Pegasus? Ajet eller andre selskaber til Tyrkiet?
(Dette indlæg bygger på scoren fra airhelp)
OBS: Airhelp og mitistanbul.dk er ikke affilieret med hinanden!
Bình luận